Onze visie op leerbegeleiding
ELK KIND IS UNIEK
Wij streven in onze school de totale ontwikkeling van elk kind na.
Binnen ons zorgbeleid betekent dat gelijke onderwijskansen realiseren, het inclusief onderwijs ondersteunen en zorgen voor een goede doorstroming naar het middelbaar onderwijs.
Met onze school zetten wij ons in om de taalvaardigheid bij onze kinderen extra te stimuleren.
ELK KIND HEEFT TALENT
Wij bieden kwaliteitszorg op verschillende niveaus. We kijken naar de talenten en de interesses van elk kind. De leerkrachten zoeken samen met het zorgteam het meest geschikte groeipad voor elk kind:
- Individuele afspraken bij een leerstoornis
- Extra hulp in de klas
- Co-teaching
- Aangepaste werkvorm
SAMEN BOUWEN
Naast de brede basiszorg die de klastitularissen aanbieden, zal het zorgteam kijken en controleren waar er extra hulp nodig is. Wij observeren, meten, volgen op en sturen bij zodat elk kind en elke leerkracht de kwaliteit krijgen waar ze recht op hebben. (PDCA)
JIJ EN IK!
Ouders blijven een belangrijke bron van informatie en spelen een onmiskenbare rol bij het uitstippelen van het meest geschikte ontwikkelingspad van hun kind.
SAMEN GROEIEN
We werken ook nauw samen met externen en kunnen op hun expertise een beroep doen indien we dit nodig achten. (CLB, logopedisten, ervaringsdeskundigen binnen onze scholengroep)